Hosetkammen (29.06.2016)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Hosetkammen (440m) 29.06.2016
Toppen med den knekte staken.
Kjørte fra Stjørdal til Okkelberg, videre merket Råen og så merket Rådal. Kjørte inn stil skytterhuset og parkerte der denne fine ettermiddagen. Gikk forbi vegavgiftskassen, forbi et hus på venstre side og tok så opp traktorveien til venstre. Ikke merket. Gikk oppover og oppover, bakke etter bakke, i varmen. Der traktorveien delte seg, var det merket. Kom opp til en trimkasse med bok ved et gammelt steinbudd, gikk forbi et hus som hadde knelet og videre oppover veien, som gikk over i en sti, for så å forsvinne helt. GPS kurs de siste få meterne til toppen. På toppen var staken ramlet ned, jeg reiste den opp for å ta bilde, men den mangler fot og kan ikke stå. Gikk ned igjen til postkassen og satte oss for å spise og nøt utsikten, men det ble kort opphold for myggen var litt plagsom der oppe. Kjørte ned igjen en annen vei og havnet nede på Hegra ved E14, så tilbake til Stjørdal.
Fra trimposten ved det gamle steinbruddet.
Godt vedlikeholdt hytte til salgs langs stien.