Skeidkampen +++ (28.06.2016)

Visits of other PBEs Brunstgropa under søre Revåkampen (890m) 28.06.2016
Liomseter (915m) 28.06.2016
Anders på Skeidkampen
Kjørte sammen med Anders til Liomseter. Vi gikk først opp på Bukkehaugen, før vi fortsatte bort til Skeidkampen. Ble svett og varm i solsteiken opp bakkene til begge toppene, men litt sur vind på toppen gjorde at vi gikk litt ned i lia før vi satte oss og tok en matpause. Ned på godt råk som vi fulgte tilbake til Liomseter. Kjørte så til Druktjørnhaugen, der vi parkerte litt nedenfor setra, og fulgte råk opp til toppen, med retur samme vei. Ny kort kjøretur, parkerte ved et grustak der det var skiltet "Livets råk". Fulgte råket opp til "Brunstgropa". Derfra i terrenget opp på Søre Revåkampen. Veldig frodig i lia oppover med masse blomster. Det blomstra liljekonvall på 965 meter, liljekonvall så høyt har jeg aldri sett før. Ned samme vei, og ny kort kjøretur, nå til Nedre Dokklisetra der vi parkerte. Masse sau som koste seg i finværet her, tydelig vant til folk, noen kom for å hilse på. Gikk så opp til øvre setra og på råk i retning Hornsjøkampen. Tok etter hvert av råket, og opp gjennom dagens tetteste skog. Slik vi gikk var det fint med GPS for å finne fram til denne skogstoppen. Tilbake til setra over mer myrlendt terreng. Fulgte så T-merka råk opp på Obleikhaugen, der vi klatra opp i tårnet og fikk fin utsikt bl.a ned på Dokkvannet og over til Ormtjernskampen og Dokkampen. Samme vei ned til setra og bilen. Fine turer på en nydelig dag i Gausdal Vestfjell.
Brunstgropa
Benk ved enden av "Livets råk"