Kjerringklumpen fra Revelltun (24.06.2016)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Kjerringklumpen (601m) 24.06.2016
Pessarheia (586m) 24.06.2016
Søre Pessarheia (574m) 24.06.2016
Visits of other PBEs Kjerringklumpen fra Revelltun (123m) 24.06.2016
Klar for Fosenhelg! Heldigvis avlyste yr og storm værvarslet sitt, der de meldte opp til 80mm regn denne helgen. Tju-hu klar for tur med bobilen! Katten er med og vi var veldig spente på hvordan det skulle gå med han i bilen over så mange dager. Men katten oppføte seg eksemplarisk og sov stilt og rolig mellom oss i sengen, hver natt.
Kjørte E6 fra Stjørdal og Rv755 sørover forbi Hindreim camping og tok av fra Rv755 mot Revelltun. Kjørte opp til dette røde samfunnshuset og parkerte der. Hadde "gløtt av" Trondheim fra godstolen i bobilen den kvelden. Kom en liten regnskur. Masse fuglesang og hørte også en trane litt leger inne i skogen.

Neste morgen gikk vi den merka 4 km ruten opp til Kjerringklumpen. God merking og god sti helt til topps. Blåste godt på toppen. Litt mat før vi bestemte oss for å gå den lengste ruten ( 6km) ned igjen, og over til Pessarheiene også. Rotet litt på en myr, der det var dårlig merking og plutselig løp det en stor elg med en elgkalv vekk fra oss på myren. Heldigvis løp den vekk fra oss og ikke mot oss. Stien går over, og midt på langs myrene i flere nivå nedover, før den går til venstre og rundt og opp på kanten.
Kom forbi den vippende steinen, som UT.no skriver om og videre til Toervarden.
God merking herfra og med flere skilt om hva det heter der, på vei ned igjen. Fin utsikt vestover bla over Hallvardstjønna og til et fjell jeg godt kan tenke meg å gå, nemlig klatrefjellet Munken (merket fra Rv755). Katten var glad for å se oss.