Sykkeltur Danmark på langs (14.06.2016)

Written by NilsOS (Nils O. Solheim) GSM

Ascents Ejer Bavnehøj (170m) 14.06.2016
Møllehøj (170m) 14.06.2016

Ny etappe av Nord Kap - Gibraltar. Denne gang inviterte min datter meg med på sykkeltur og hva mer kan man vel ønske en en slik invitasjon! Danmark manglet i samlingen så en rundtur tog til Larvik båt til Hirtshals og sykkeld derfa til Kiel med retur på Kielferja ble planlagt og gjennomført. Overnattinger som følger:
Tornby rett sør for Hirtshals- Rebild syd for Ålborg- Låsby Øst for Silkeborg via danmarks høyeste ås til - Taulov nordøst for Kolding- Aabenraa - Eckernførde deretter rett på Kielferja. Det ble ganske så nøyaktig 10 mil hver dag og totalt 515 km på turen. Litt ustadig vær med skybrudd i Hobro dagen før vi kom dit med oversvømmelser i sentrum der også vist på nyhetene. Vi fikk en time med sykkling i regn denne dagen og gikk stort sett klar bygene de andre dagene dvs stod under tak da de passerte. Super tur og mye god Dansk mat på kroene nedover.