Glomtinden ved Svolvær - nærkontakt med Vågakallen (21.06.2016)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Glomtinden (419m) 21.06.2016
Visits of other PBEs Glomtinden - sti fra øst (25m) 21.06.2016

Det var meldt tiltykning til regn i løpet av formiddagen, så jeg var tidlig på'n, for å få meg en tur i dag! Chris hadde gått ruta i noe regn og skyer tidligere, og rapporterte om enkel tur hele veien, så her var det bare å køle på i joggesko.

Glomtinden sett fra øst.
Lekkert panorama mot Vågekallen.
Rett før toppen.

Like før toppen møtte jeg på en andpusten kar, som sa: "Enda godt å se at du er svett; du puster jo knapt." Vi slo følge det siste partiet opp til toppen, og skrev oss inn i boka her. Jeg tok et kjapt videopanorama, for jeg så at regnværet nærmet seg fra sørøst.

Gikk kjapt tilbake og ned samme vei, og da jeg hadde skiftet klær i bilen begynte det å regne - bra timing!
Dette er en fin liten tur om man har noen timer ledig en dag i området.

Deilig med nærkontakt med Vågakallen. Vil nok opp hit en dag, men det skal skje seinere i sesongen.