6 år & 7 fjellsturen i Bergen (29.05.2016)

Written by MalvinSeverin GSM

Ulriken Vest (607m) 29.05.2016 08:00
Visits of other PBEs Bergen (0m) 29.05.2016 08:00
Fløyen stasjon (313m) 29.05.2016 08:00

Jeg og mamma reiste til Bergen for å gå 7 fjellsturen. På morgenen gikk vi først opp på Lyderhorn og der spiste vi yoghurt til frokost.

Lyderhorn
Frokost på Lyderhorn

Neste stopp var på Damsgårdsfjellet. Der ville jeg bare ha en liten pustepause.

Liten pause på Damsgårdsfjellet

Så gikk vi ned derfra og mellom mange hus før vi kom opp til neste fjell. Der hadde mange folk lagt ut hageslangene sine og det var vann i gatene. Jeg stoppet og vasket meg i fjeset. Det var godt med det kalde vannet for jeg var så varm.

Deilig med litt avkjøling underveis

Når jeg kom på Løvstakken hadde jeg snope-pause. Og det var godt med sjokolade. Masse sjokolade!

Yes! Løvstakken!
Fra stein til stein på Løvstakken

Nå kan ikke mamma si at bare hun har vært på Løvstakken lengre for nå har jeg også vært der. Etter Løvstakken måtte vi gå gjennom byen sånn at vi kom til fjellene på andre siden. Jeg kunne se Ulriken og vognene. Det så veldig gøy ut og jeg spurte mamma om vi ikke kunne ta banen. Da sa mamma at det ikke var lov for da ble det juks, men vi kunne gjøre det en annen gang. Vi fikk sjokolademelk på veien og det var deilig.

På vei til Ulriken

I bakkene opp til Ulriken traff vi på andre barn og vi snakket masse sammen. Det var kjekt.
På Ulriken kjøpe vi is og brus. Og på brusen var det samme navnet som på vogna på banen. Det var litt rart, jeg drakk brus og så på vogna med samme navn.

Ispause på Ulriken
Så var det ned igjen, ha det Ulriken!

Når jeg kom ned fra Ulriken byttet jeg til joggesko. Det var herlig, de var så lette og da gikk det super fort i bakkene. Mamma gikk veien opp, men jeg tok små stier som var snarveier. Da sto jeg lenger oppe og ropte til mamma; så treg du er da!
På vei opp til Fløyen møtte vi noen som delte ut pannebånd.

Fløyen

Etter fløyen kom det noen bratte oppover bakker. Da var jeg litt sliten i beina. Og så er det litt kjedelig å gå på vei. Men jeg kom opp og der var det saft stasjon. Jeg drakk minst 4 kopper! Jeg var så tørst.

Nå er jeg i de siste bakkene opp til Rundemanen og snart er det bare nedover

Det begynte å gnage bak på hælene mine så på siste toppen fikk jeg tape på. Og nå var det heldigvis bare nedover. Og etter en liten stund var vi nede og fikk siste klippet på kortet.
Jeg var klippe sjef på turen og endelig hadde vi 7 klipp.
Etterpå måtte vi dra ned til turistforeningen og da fikk jeg t-skjorte og diplom.

Hurra! Jeg klarte det!

Imponerande

Written by Irva 21.06.2016 12:34

Du er en flink sprek liten gutt:) Gratulerer.