Nordvest for Baklifjellet og Faseknippen (20.06.2016)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Baklifjellet (679m) 20.06.2016
Baklipynten (624m) 20.06.2016
Fasesknippen (697m) 20.06.2016
Visits of other PBEs Fasesknippen Bom (625m) 20.06.2016
Fasesknippen p-lomme (610m) 20.06.2016
Ettermiddagstur etter Kristens jobb. Kjørte til Hommelvik og i retning Selbustrand ca 20 km, med bobilen. På toppen der det begynner å gå nedover igjen er det merket til p-plass på venstre side, vi kjørte ca 30 m forbi denne og tok veien til venstre oppover og opp til bommene. (Denne veien var helt gri å kjør med bobil, men mye humper). Bommen til Faseknippen stod oppe, men vi turde ikke kjøre opp og det var godt for da vi kom ned igjen fra fjellet, var den stengt. Parkerte bobilen på en parkeringslomme og gikk opp til FASEKNIPPEN.
Dette stedet var et eldorado av fine blomster Sissel, noe for deg. Her var det bla. masse reinrose og flekkmure. Her tok vinden tak, den var veldig strid. Tok bilder og gikk vider til varden øst for Faseknippen, før vi gikk tilbake til kulen og vestover til hytten etter god sti. Videre etter bra sti het frem til steinen nede på myren, som er NORDVEST FOR BAKLIFJELLET og Malviks høyeste punkt. Tok bilder her, men vinden økte mer og mer på og vi bestemte oss for å droppe selve Vennafjellet og heller gå tilbake til hytten og spise der. Satt i le og spiste og drakk kaffe, mens vinden økte og økte.
Hytten
Da vi skulle gå og rundet hytten, så vi regnet lenger sør. Løp tilbake til Faseknippen og ned igjen grusveien til bilen. Regnet kom ikke.