Fjellvatna med 3 topper (19.06.2016)  3

Ascents Lakklia (472m) 19.06.2016 13:54
Fjellvassheia (457m) 19.06.2016 14:22
Slettliheia (472m) 19.06.2016 15:29

Denne helga var det veldig usikkert om det ble noen tur i det hele tatt. Den ene hadde diare og den andre hadde en skikkelig kink i ryggen.
Men vi tok sjangsen på en liten tur, selv om det var regnbyger akkurat som værmeldinga hadde forutsett og vi ikke akkurat var aldeles 100% noen av oss.
Vi tenkte at en liten tur bare gjorde oss godt.
Traff en sprek kar og hunden hans ved parkeringa i Rørvasslia. De tok følge noen km forbi Fjellvatnet og opp til Kroktjønna. Der skulle han fiske.
Vi forlot han og hunden og tok en omveg til Lakklia. Der hadde vi ikke vært siden 2003 ifølge Peakbook statistikken. Så det var vel på tide.
Etterpå gikk vi nord for Kroktjønna og opp på Fjellvasheia. Derifra fortsatte vi rett sør, ned en godt skjult passasje i det 10 meter høye fjellstupet. Tok en rast på hytta til noen venner av oss.

De har en flott utsikt fra verandaen. som vi ser her.

Her er vi på tur til toppen av Slettliheia. Den har en stor stein på toppen. Lurer på om det er isbreen som snudde her og etterlot steinen på toppen ...

Det er ikke mange som tar turen opp hit, vi har vært her 4 ganger det siste året og alle turene fikk plass på samme siden. Av de 3 andre innslagene var det et og samme par som hadde 2 av dem.

Utsikten fra toppen av Slettliheie mot nord, ser vi drikkevannskilden til Leksvik sentrum, Storjuvatnet.

En liten gamasjevask like før turslutt.