Trollkirka og Trolltindan (11.06.2016)

Written by karibien (Kari Anne Kringstad)

Ascents Trolltinden (887m) 11.06.2016

MonaK (Mona Kvernberg)AuroraBK (Aurora Bie)Astridsola (Adtrid Solhjell)
I nydelig sommervær frista det med tur. Mona foreslo Trollkirka og stilte med nesten fulltallig familie. Ungene labba lett og ledig opp til grotte nr 1, hvor både statens og egne hodelykter kom frem. Mona hadde selvfølgelig investert i nye, som sikkert var noen gram lettere enn de forrige. Minstemann syntes det var litt skummelt i grotta, siden han har et enormt fokus på mulige oversvømmelser for tida. Trappa heller i seg noen nugattiskiver mens de andre tok turen ned i grotte 2.

Deretter skilte vi lag, Leif Helge og Astrid dro hjemover mens Bård og Mona ble med oss oppover. Fant et nydelig fjellvann og noen snøflekker - så det ble både vassing og snøballkrig.

Vi labba rett opp mot Trolltindan, i på grensa bratt terreng. På ca 750 meter fant vi ut at vi kanskje skulle sette kurs retning Bunnpris Malmefjorden for lørdagsgodt ettersom vi hadde brukt god tid på både grotter og tullball underveis.

Mona klarte selvfølgelig ikke å dy seg, og kalte meg både det ene og det andre. Hun mente jeg var tidenes pyse og at jeg aldri i verden ville klare å komme meg til topps så lat, dvask og godterisentrert som jeg er. Sutra og klaga noe voldsomt over ikke å få tusle rolig nedover med ungene, men turte ikke annet enn å komme meg opp.

Litt rettferdighet må det være, så neste gang skal jammen Mona få gå på topptur mens jeg slapper av med unger i sommersol!