Treningstur fra Øvstehage (08.06.2016)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Øvstehage (500m)
Endpoint Øvstehage (500m)
Characteristic Workout
Ascents Vardkampen (794m) 08.06.2016

Det ukentlige motbakkeløpet fra Øvstehage fikk en ny vri, da noen av oss tok drag helt til topps på Vardkampen. Vi ble 5 deltakere til toppen, mens 12 valgte det sedvanlige motbakkedraget. Sistnevnte ble vunnet av Pål Aril Olsen, og her deltok Kristine og Hans Thorvald. Hansi viste framgang og Kristine satte ny pers. De resterende deltakere var Egil Paulsrud, Kjell Magne Tangen, Marit Ellen Josefsen, Marit Grøndalen, Marianne Øvstehage, Martin Øvstehage, Gudmund Forseth, Arne Brandslien og Harald Austgarden.
Utrolig fine forhold, litt bløtt i enkelte myrpartier mot toppen. Følgende tider ble notert i toppboka: Inge Øvstehage 28.14, Per Ole Nygaard 28.18, Thorbjørn Helleberg 28.57, Runar Austgarden og Ole Amund Øvstehage 34.01. Ole Amund var sterkt forkjølet og tok det rolig. Ned igjen jogget vi om Ly, og traff like etter Ly rytterne Bente Kvisberglien og ei dame til, og hadde en prat med dem.
Tilbake på Øvstehage var det som sedvanlig hyggelig kaffeslabberas, med overdådig servering, med Pavlovakake som høydepunkt.