Kveldstur på Urdfjellet (05.06.2016)  5

Written by ebbeleo

Start point Malmesetra (236m)
Endpoint Malmesetra (245m)
Characteristic Jogging
Ascents Dyrdalsfjellet (849m) 05.06.2016 19:56
Seterfjellet (711m) 05.06.2016 19:56
Tverrfjellet (484m) 05.06.2016 19:56
Urfjellet (979m) 05.06.2016 19:56
Siden ingen av de andre i teamet hadde mulighet til å bli med så ble det solotur i fineværet. Startet på Malmesetra og skulle gå ryggen opp til Urdfjellet. Jeg gikk om kapp med pulsklokka, gikk feil og ble slått. Uansett; turen opp var veldig fin. Om det er noen som leser dette og tenker: "hmmm, er det finest å gå fra Melsetra eller fra Malmesetra når man skal på Urdfjellet til fots?" så er svaret soleklart Malmesetra. Fin sti, lettgått og nydelig utsikt hele veien.
Oppe på toppen var det vindstille og jeg unte meg en liten pause. Så skulle jeg finne veien ned til Dyrdalsfjellet og det var ikke så lett. Heldigvis fant jeg et fotspor og en trygg rute over skavlen som henger på kanten. Turen ned var veldig fin, på fin sti. Vel nede på myra så jeg på klokka og så at jeg rakk en tur bortom Tverrfjellet. Turen over myra gikk i rene Frode Estil-stil, men dog ikke fortere enn at jeg rakk å reflektere over at det ligger an til et godt multeår i år. Rakk opp på Tverrfjellet mens det enda var sol, og valgte en interessant vei ned igjen. Fant også en sti etterhvert.
Det er rett og slett bedre å stå på et fjell og se på sola enn å sitte hjemme og se at det er sol på fjellet.