Ørneflag mf (03.06.2016)

Ascents Storrustefjellet (1,224m) 03.06.2016
Ørneflag (1,243m) 03.06.2016
Øst for Ørneflag (1,201m) 03.06.2016

Våknet full av forventninger i dag. For en som har vokst opp med å lese alle bøkene til Mikkjel Fønhus, har Vassfaret alltid stått som den ultimate skogsvilmarken på Østlandet. Merkelig nok har jeg aldri vært her før, så det var nesten med andakt jeg startet opp motorsykkelen om morgenen for å utforske området. Motorsykkelen min er av noe nyere årgang en den Indian 1917 som Mikkjel brukte på mange av sine turer i området, men jeg fortalte meg selv at jeg muligens fulgte noen av hans hjulspor inn i dalen. Tok en tur inn i Vassfaret før jeg tok meg frem til Storekrakkoia, hvor jeg tok beina fatt til fjells.

Ikke mye villmarkspreg over dette skiltet. Tilsvarende "veiskilt" var det også lengre inn. Her er det noen som ikke skjønner forskjell på bygater og villmark :-(

Satte så kursen vestover mot Ørneflagg. Det lå imidlertid en fin topp til som jeg måtte passere på turen dit, så det ble en avstikker oppom.

Det ble å krysse dalen imellom toppene for å komme opp på Ørneflag. Valgte å gå slik at jeg fikk en tur over toppen.