153 Iveland (04.06.2016)  4

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Start point Kvasshamarvn (399m)
Endpoint Samme (381m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Rubbeheia (558m) 04.06.2016 20:55

Etter å ha installert meg på Hotell Dølen i Evje og ladet batteriene kjørte jeg de 8 kilometrene sørøstover til Kvasshamarvn. hvor korteste vei går. Kjettingen var ikke satt på men veien var nå i en slik forfatning at min Avensis aldri ville klart denne bakken. Gikk derfor til fots og tok av oppe ved en gruve. Herfra 1.05 km på GPS-kurs til toppen av Rubbeheia. Vel ikke helt rett kurs. Som toppsamler er noe av det jeg misliker mest å måtte gå nedoverbakke opp mot toppen. Zoomet godt inn på appen og leste terrengformasjonene o-løperen som jeg er. Dette for å minimere unødvendig høydetap. Fant varden greit og gikk tilbake noenlunde samme vei. En nydelig og innholdsrik dag var unnagjort og fem nye kommuner nedkjempet. Nå gjaldt det å bestemme seg for hvilken tur jeg skulle velge på søndagen. Men det fikk rekke med en hadde jeg bestemt meg for.