150 Farsund og 151 Lyngdal (04.06.2016)  6

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Start point P-plass vei mot Åpta (315m)
Endpoint P-plass vei mot Åpta (313m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Lyfjellet (486m) 04.06.2016 11:04
Kaldåsknipa (504m) 04.06.2016 11:36

Første tur på dag 2 av Sørlandsraidet. Bare en halvtimes kjøretur fra Farsund parkerte jeg på merket sted ved en bom. Dette var en godbit da jeg ville få to topper på samme tur. Og mye vei er heller ikke å forakte i et tøft program ellers. Valgte å brekke av fra veien på vei opp for å finne Lyfjellet - en av Norges yngste kommunetopper. Det var stor trafikk her da denne utkonkurrerte vestskråningen til Kaldåsknipa. Enorm utsikt fra Lyfjellet på en fantastisk sommerdag.

Deretter tilbake til veien for å fortsette videre oppover mot nevnte Kaldåsknipa, høyest i Lyngdal. Hadde håpet punktet på nærmere tårnet men jeg måtte 150 meter offroad gjennom noe kjerr og myr. Observerte derfra enkelt den gamle kommunetoppen til Farsund. Helt ok å slippe gå ned dit egentlig... Skuet utover milevis i alle retninger før jeg returnerte samme vei ned til bilen.