Ringshornet (30.05.2016)

Written by Geir74 (Geir Harald Lervik) GSM

Start point Slettvikane parkering (715m)
Endpoint Slettvikane parkering (715m)
Ascents Ringshornet (1,533m) 30.05.2016
Søre Småholtinden (1,473m) 30.05.2016
Visits of other PBEs Slettvikane parkering (715m) 30.05.2016

Ringshornet

Fant meg en idyllisk plass for overnatting ved elva Rauma,med fantastisk utsikt mot Venjetindene og Romsdalshornet.
Vasket meg fikk jeg også gjort,selv om vannet var ganske så kaldt.
Så da jeg våknet grytidlig mandag morgen,var det på sin plass å spise frokost ute ved elven.
I dag skulle jeg hjem,men hadde stått såpass tidlig opp,at jeg ville rekke en liten tur før hjemreise.
Så bar det opp Trollstigen atter en gang,tja en kan jo lure på hvorfor jeg ikke bare lå i telt på Trollstigen.......
Planen i hverfall,var i dag Ringshornet,og da jeg kom til parkeringsplassen ved Slettvikane,var det ikke et menneske å se.
Litt merkelig etter å ha hatt det så folksomt hele helgen,men kanskje ikke så rart siden det var mandag.
Etter å ha kommet over den første bratte kneika fra veien,var resten av turen ganske så lettgått opp til bandet mellom Ringshornet og Ringshornet Nordvest.
Ble så litt brattere opp til ryggen,men den var ikke så luftig som jeg hadde lest meg til,så gikk på ski helt opp.
Men turen fra toppen og ned Meiadalskoppegga ( toppeggen ) derimot  var kjempe artig og luftig.
Gikk til fots ned og opp igjen til varden på Ringshornet,kunne jo ikke la vær.
God pause i sola,før det bar ned på bandet og en rask tur opp på Ringshornet Nordvest.
Så var det herlig nedkjøring tilbake til bilen og vel hjem...
Vel bare litt over 6 timer i bil da vel og merke,men med en så flott langhelg som dette,var det etter min mening verdt hvert eneste sekund i bilen..