Alnestinden i kø,sol og vind (29.05.2016)

Written by Geir74 (Geir Harald Lervik) GSM

Start point Alnesreset
Endpoint Alnesreset
Ascents Alnestinden (1,663m) 29.05.2016
Alnestinden Øst (1,608m) 29.05.2016

Alnestinden

Våknet opp til herlig sol søndag morgen,da jeg tittet ut av teltet mitt ved elvebredden til Rauma.
Frokost og kaffe måtte til,før teltet var pakket ned og jeg var på vei opp Trollstigen igjen.
Alnestinden var planen,og det var allerede folksomt i den lange motbakken opp mot toppen,da jeg kom over Trollstige platået.
Parkerte langs veien oppe ved Alnesreset,og kom meg fort av sted.
Brukte ca 2,5 timer opp til toppen,men da var det mye kø gåing,særlig opp det bratteste partiet,før den siste slake bakken.
Helt nydelig på toppen,tross at det blåste en del,så varmet solen godt for det.
Mye folk på topp punktet,gjorde at jeg valgte å gå litt øst og sette meg en time i solen i fred og ro.
Returen gikk ned samme vei som jeg kom opp,herlig føre og flott nedkjøring.
Nede ved bilen ble jeg sittende en time til i solen,før det var å finne seg en ny teltplass for kvelden..