Sandågrotta, rekognoseringstur (21.05.2016)

Visits of other PBEs Lille Lauervann P-plass (340m) 21.05.2016
Ravalsjø parkering (483m) 21.05.2016
Sandågrotta (400m) 21.05.2016

Har gitt bort grottetur til to av niesene mine i julegave. Vi må bare vente på tørt vær så det ikke er så vått i grotta. Har ikke vært der selv, så måtte ta en liten rekognoseringstur for å finne ut hvor den er. Lett å finne frem både til parkeringen og sti videre er skiltet. Ble ingen tur inn i grotta på meg i dag, altfor mye vann til det. Gikk rundturen om Sandågjuvet. Elva der er full av jettegryter. Stilig! Trenger ikke reise til Jostedalen for slikt (selv om jeg gjerne tar en tur til Jostedalen også......)

Inngangen til Sandågrotta.
Sandågjuvet

Siden jeg var alene på tur og kunne gå i mitt eget sykelige sakte fotsmerte tempo, kjørte jeg opp til Raje og plukka med meg en Buskerud topp. Hadde med sykkelen og brukte den det første stykket. Tung til sinns og tung i kroppen. Hjalp ikke med en topptur engang. Ba om at tiuren skulle fly opp for meg. Men nei da. Den eneste jeg møtte på i skauen var Kato.

Lite folk å se, den eneste jeg møtte var Kato.
Men så ble mine bønner alikevel hørt, og der fløy tiuren! Diger og svart, med et brak. Så måtte jeg leke meg litt med kamera. Og mens jeg sto med hue nesten nedi vannet fløy det to 17.mai-trompeter rett over hue på meg. Hørtes nesten ut som traner, men det var to svaner. Alt i alt ble det en fint dag i regnet.