Gaupåsen. Alene. (22.05.2016)  2

Written by Morsk (Morten Skoglund) GSM

Start point Bommen ved Bergsjøen (633m)
Endpoint Bommen ved Bergsjøen (608m)
Characteristic Jogging
Ascents Gaupåsen (758m) 22.05.2016

Hadde lite å gjøre på Toten denne morgenen og da jeg bare manglet en topp på Østre Toten så jeg derfor muligheten til å få komplettert kommunelista. Kastet i meg et par skiver og et glass mjølk før jeg satte meg i bilen og kjørte utover i Kolbu. Fortsatte på skogsbilvegen ut til Bergsjøen hvor jeg parkerte ved bommen. Tok deretter sykkelen og brukte den til det bare var igjen en liten km sørøstover til Gaupåsen. Duskregn og kalt, men helt greit joggevær. Etter hvert kom imidlertid tåka og etter en liten retningsfeil skjønte jeg at jeg måtte ta orienteringa og retningen litt alvorlig. Lite utsikt fra denne toppen i tåka. Det hadde vel ikke vært så veldig mye uten tåke heller. Grei kjapp morgentur i et fint åsterreng som jeg ikke brukte som treningsterreng i det hele tatt når jeg bodde på Toten.

Tåka ligger over Gaupåsen denne råkalde vårmorgenen.