Fløyåsen (19.05.2016)  2

Written by RolFoto (Rune Olsen)

Start point P-lomme Dåpan (25m)
Endpoint Samme (25m)
Ascents Fløyåsen (205m) 19.05.2016

1. av 3 turer idag på Siljan pf>100m topper.

Hadde egentlig tenkt meg til De Brendte Åsane idag, men ombestemte meg da det kom flere regnskurer på veien til Kvelde. Bestemte meg da for noen Siljantopper.
Parkerte nede på liten p-lomme ved brua ved Fløyåsen og trasket oppover grusvei. Så et hogstfelt og valgte å gå forbi denne før jeg brakk av mot toppen. Kom inn i et særdeles frodig skar. Utallige bregnearter og annen flora langs den lille bekken. Så ei lita renne i henget opp mot toppen og gikk for å sjekke ut den. Vått, glatt og urete her men et utrolig flott og besøksverdig lite parti nedunder Fløyåsen. Litt for glatt, bratt og bushete opp den renna idag, men fant et smalt dyretråkk jeg fulgte videre opp. Ikke like flott oppe på topplatået som nede i den frodige og grønne dalen, men helt ok tur opp.
Gikk omtrent samme vei ned for å fotografere og myse litt på diverse flora, samt unngå hogstfelt.
Her noen bilder av gjøksyre:

Turen gikk gjennom meget godt flått-terreng, men er forsatt flått-fri hittil iår :-)