Storlifjella (16.05.2016)

Written by Heriks (Hanne Eriksen)

Ascents Storlifjella (302m) 16.05.2016

I dag gikk turen til Storlifjella, kjørte til Flolangen og tenkte jeg skulle parkere ved Velta men det viste seg å være en bom litt før det så ble parkering langs Dragsjøveien og bena derifra.

Var litt usikker på stiene i området så hadde plottet inn ruta på inreachen før avgang for å være sikker, men det viste seg å være godt skilta og blåmerka sti/skogsbilveg mesteparten av turen.
Aller siste biten opp til Storlifjella var en kjempesvær hogstflate, surra rundt der en times tid før jeg fant ut hvilken av disse kollene som faktisk var Storlifjella. Ikke mye til topp, så det ble skogstur uten skog (mye skogsbilveg, men noe sti også da) og topptur uten topp (var på "toppen" altså ... men det var en kolle midt utpå ei svær hogstflate).

Hadde egentlig tegnet meg en runde, men siden jeg virra rundt på denne hogstflata en stund uten å finne noen sti tenkte jeg det var like greit å gå samme vei tilbake fremfor å finne flere ukjente stier.