Fagerlikammen (M. Gauldal PF100) (15.05.2016)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Ascents Fagerlikammen (650m) 15.05.2016 13:55
Visits of other PBEs Høyemen p-lomme (498m) 15.05.2016 13:55

Planen i helga var å få til en telttur med ski og pulk i sørlige deler av Trollheimen, men været var meldt ganske så kjipt. Da ble dagstur med toppturski til Storlidalen neste plan. Lørdag kveld så jeg turbilder til samme området som viste store barflekker og dermed forsvant motivasjonen for topptur på ski. Jeg bestemte meg for å sjekk om det var forhold for fottur opp til Gynneldfjellet.

Rigel var ivrig på å bli med men da vi kom til avkjøringa på Holsjøvegen var den fortsatt vinterstengt. Det var litt som fryktet så da ble det plan D eller noe sånt..

Vi krysset Soknedalen og kjørte opp mot Høyemen der bilen ble satt igjen foran et stort nytt (grise-?) fjøs. Fint spasertur på traktorveg og sti opp til Fagerlikammen som føyer seg fint inn i rekka av trønderske skogstopper.

Ingen varde på toppen men et nedblåst trigmerke.

På tur ned fikk vi god utsikt mot Gynneldfjellet og det hadde nok blitt mye snøvassing for å komme seg opp der.

Mye snø i fjella på den andre siden av Sokndalen.