Osplikammen som trim-tur med joggesko (08.05.2016)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Osplikammen (285m) 08.05.2016
Visits of other PBEs Osplikammen - merka sti fra øst (65m) 08.05.2016
Osplikammen p-plass (75m) 08.05.2016
Osplikammen sett fra veien i vest.
Hadde hørt at det skulle gå på en halvtime opp hit, og at det var tørt nok til å bruke joggesko. Deilig å ha disse på! En følelse av sommer. Det var disig og varmt, og jeg la i vei i ganske rask gange. Tør ikke jogge pga faren for migrene, men skjønte etter hvert at man skal jobbe litt for å klare toppen på under halvtimen.
Opp et bratt parti med noen tau, og skjønte at den lettere merka ruta holdt til høyre her. Det ble et race mot tiden på slutten, da stien gjør en liten omvei. Klokket inn på 29min noen-og-femti-sekunder, og angret på innspurten, da det banket i hodet. Men det gikk heldigvis bra.
Video fra utsikten:
Lite vegetasjon tross lav høyde. Er nok værhardt her normalt.
Fin utsikt ut Trondheimsfjorden. Kassa på toppen tenker jeg at riksantikvaren snart kommer og henter...

Holdt et friskt tempo ned igjen også, da en ikke blir like andpusten av det, og rakk akkurat å være tilbake ved bilen før timen var omme.