Ytre Skurvhatten i Rissa - fint opp/ned SV-ryggen (07.05.2016)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Ytre Skurvhatten (622m) 07.05.2016

Bomveien var vinterstengt, så jeg tok sykkelen fatt til jeg møtte snøen; hvilket var allerede etter en kilometer på bare 300 moh. Herfra ble det snøvassing et stykke, før jeg droppet å følge tråkket i snøen og gps-tracket for stien som var lastet ned, og HELLER fulgte den snøbare SV-ryggen opp. Her fulgte jeg stort sett gammel merking og en sti som er i ferd med å gro igjen - synd, for dette var en utmerket vei til toppen, mener jeg. En del snø på slutten gjorde at jeg mistet denne merkinga.

Mens stien holder til høyre (sør) for fjellet (hvor det lå masse råtten snø utenfor bildet), går en gammel merket sti opp ryggen - mitt klare valg i dag.
Toppen dukker opp midt i bildet, og nå slapp jeg ikke lenger unna snøen.
Fiffig toppboks av metall, der lokket gled i et spor ned og igjen etter å ha vært åpnet. Det kan ikke blåse opp.
Brukte 1,5 t opp, og tok video fra toppen:

Noenlunde samme vei tilbake. Nede ved sykkelen var jeg glad for bare å kunne trille ned til bilen igjen.

Nord + Sør = Nye Trøndelag

Written by otto 13.05.2016 20:25

Tror du stortrives i blant oss trøndere....

Sv: Nord + Sør = Nye Trøndel

Written by Olepetter 13.05.2016 21:04

Ha, ha. Toppen i Trøndelag som jeg gleder meg mest til, er Storsylen og traversen, som vel passer best på ettersommeren...

Trøndelag kommunetopper

Written by knutsverre 13.05.2016 09:38

Det går unna med racerfart, Ole-Petter. Du får melde deg på listen over Trøndelag kommunetopper slik at vi kan følge med i samlet progresjon!

Sv: Trøndelag kommunetopper

Written by Olepetter 13.05.2016 09:41

Hm, jeg er da påmeldt alle listene; ST, NT og en som heter Midt-Norge, som er begge fylkene...