Sund: Stolåsen (12.05.2016)

Written by Kjell51 (Kjell Øijorden) GSM

Ascents Storlåsen (211m) 12.05.2016
En litt rotete tur, med litt frem og tilbake for å finne sti til toppen. Startet fra Førde der jeg parkerte. Fulgte veien videre og tok av rett før siste gård og fulgte en skogsvei nordover på østsiden av Stolåsen. Kom til et tur-skilt som var merket Stolåsen og som pekte begge veier. Fortsatte på skogsveien for å komme nærmere toppen men fant ikke annet en mange hjort-tråkk. Tok så retning mot toppen på diverse hjort-tråkk gjennom skog og pas, og traff på en fin sti da jeg nærmet meg toppen. Denne stien fulgte ryggen nord / syd. På returveien valgte jeg å følge stien sydover og det viste seg at den kom ut ved tur skiltet som jeg gikk forbi. Videre på traktorvei og vei til Førde og bilen.
På toppen var det bra utsikt og postkasse med turbok.
Tur-skiltet jeg gikk forbi og som jeg kom ned til ved retur. Sti går til toppen ved å ta til venstre, selv om stien til begynne med gikk i feil retning.