Solrik tur til Store Dyrhaugstinden (08.05.2016)

Written by Þróndeimr (Christian Nesset) GSM

Start point Tindevegen v. Ringselvi (995m)
Ascents Store Dyrhaugstinden (2,147m) 08.05.2016
Nørdre Dyrhaugstinden (2,121m) 08.05.2016

Flott topptur til Store Dyrhaugstinden med sol og ekte vår-sommervarme. Vi parkerte ved Ringselvi og gikk i ett fint tempo oppover, noe i forkant av rushet fra Turtagrø. Med temperaturer opp i 20c nede i dalene ble det varmt langt oppi fjellet, skulle ha tatt med shorts gitt! Kom oss opp på toppen av Dyrhaugsryggen og tok en pause her med andre toppturfolk. De fleste studde og rant ned herfra, men vi fortsatte mot toppen etter en godt opptrampet snøsti. Fenomenal utsikt fra toppen som vanlig!

Selv om det fristet å ta sørvestrenna ned igjen som vi så noen gjøre ble det normalruta ned på oss. Perfekt slusjføre nesten hele veien ned til bilen. Hadde noe sugeføre de siste 100-150 høydemetrene ned til Ringselvi, altså ikke noe å klage på!

Innover Ringsdalen
Skagastølsryggen dukker opp
Ved varde og postkasse øverst på Dyrhaugsryggen, de fleste snudde her å rant ned igjen
Toppen av Store Dyrhaugsryggen
Utsikt mot Hurrunger
Ser ut som ei spennende nedkjøring ned sørvestrenna, får bli neste gang!