Krossbutur med Vilde Marie (07.05.2016)

Written by linntherese GSM

Ascents Hurrbreatinden (2,060m) 07.05.2016
Storbreatinden (2,018m) 07.05.2016
Veslbreatinden (2,092m) 07.05.2016
Veslfjelltinden (2,157m) 07.05.2016
Jeg og Vilde på Storbreatinden.
Storbreatinden med Store Smørstabbtinden bak.

Krossbu

Vi stod opp kjempetidlig og kjørte til Lom hvor vi kjøpte litt gode ting på butikken, og så kjørte vi til Krossbu. Her blåste det masse og regnet til og med. Lars klaget fælt på været da han kom ut av bilen, mens jeg frøs masse. Men heldigvis sluttet det å regne.

Vi gikk oppover bakkene og mimret litt om turen til Store Smørstabbtinden som vi hadde for to og et halvt år siden.
Det var veldig mange folk ute og gikk. Mest voksne med sånne store slalomski.
Sola kom frem etter hvert og snart var vi på den første toppen. Den var ikke så stor, selv om den het STORbreatinden, men det var fint der oppe. På toppen satte jeg en seigmann. Det har jeg lært av Geir Arne.
Så gikk vi til den neste toppen som var mye høyere, men heter Veslebretinden. Rart i grunnen. Her tok vi bare bilder og sånn for det var skyer og vind. Så gikk vi bort til en liten hump som heter for Hurrbreatinden. Her var det en fin hoppeskavl som vi lekte i. Vi trampet på kanten sånn at snøklumpene løsnet og så akte vi med snøklumpene ned. Det var gøy! Men jeg blei våt i rompa. Pappa grillet pølser og det smakte himmelsk.

Til slutt var det en lang bakke opp til den siste Veslefjelltoppen. Her var det grått og vind og litt snøvær.

Ned igjen kjørte jeg og Vilde på slalomski, men det gikk ikke noe fort, for snøen var sånn bremsete. Det gikk egentlig veldig sakte, men likevel fortere enn oppover da.

Etterpå kjørte vi til Lom og så spiste jeg softis før pappa og jeg reiste tilbake til fjellet og slå opp teltet.

Seigmann på Veslbreatinden.
På Hurrbreatinden.
Akings.

Flere bilder

Kart

Klikk på kart for å zoome.

Gøy!

Written by SunnivaBM 10.05.2016 19:28

Det hørtes veldig gøy ut, spesielt den akingen!

Fine bilder òg!

Sv: Gøy!

Written by linntherese 10.05.2016 21:14

Du må også bli med meg på en 2000 m topp igjen!!! Bra du likte bildene fra turen! :-):-D