Snø og is i paradis i Lunner (07.05.2016)

Written by Dag1 GSM

Start point P-lomme, Varpet
Endpoint P-lomme, Varpet
Ascents Paradiskollen (670m) 07.05.2016
Rundkollen østre fastmerke (593m) 07.05.2016

Flott vær om dagen, så planen var å ta en tur til Nittedal for å ta toppene Rundkollen i Nittedal og Paradiskollen i Lunner. Var litt usikker på om vi kom til å møte snøen, men jeg antok at vi i alle fall ville bli våte på beina. Vi (Britt, Luna og jeg) parkerte ved vekta på Varpet, og fulgte grusveien opp til det begynte å flate ut litt. De siste 3-400 metrene var det faktisk en del snø i veien, og det var det på stiene både til Rundkollen og spesielt til Paradiskollen. Det så ikke ut til at noen hadde gått til fots før oss, og til Paradiskollen var det stedvis mer skiføre enn forhold for joggesko. Vi kom oss etter hvert opp til Paradiskollen, og ble belønnet med en storslått utsikt, spesielt mot vest. Etter en lengre pause på toppen gikk returen samme vei tilbake, dvs. stien tilbake til grusveien og tilbake til Varpet.