Svealandtraversen vol 4 (05.05.2016)  6

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Start point In the middle of nowhere (80m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Upplandsberget (118m) 05.05.2016

NYTELSE PÅ SISTE TOPP DENNE DAGEN

Fjerde og siste topp første dag. Upplandsberget/Tallmossen var en nydelig spasertur først innover skogsbilvei for så å avslutte på merket sti. Etter den svært krevende "dagen-før-Kristi-Himmelfart" på butikken var dette virkelig medisin for en oppjaget butikkansatt. Suset i trekronene var der, et yrende fugleliv, den obligatoriske hvite halen bak et jetfly var selvsagt også tilstede bare for å bekrefte at det fantes en sivilisasjon utenfor denne oasen. Langs veien sto det flere utkikksposter for jegere eller "pass" som svenskene kaller det. Nå var det greit å reise til Stockholm for å finne hotellet. Det ble en prøvelse ettersom GPSen og et nytt veisystem ikke kom overens. Svingeforbud forverret også situasjonen men etter mye om og men fant jeg et P-hus og hotellet.