Gåstjønnfjellet + GEOCACHING FRA EFRI HALFA (01.05.2016)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point EFRI HALFA (163m)
Ascents Gåstjønnfjellet (299m) 01.05.2016

Kjørte etter FV 401 fra Namsos mot Overhalla. Inn Vesteråvegen, gjennom bommen på kr 70,-
Det er ikke mulig å betale med mobil eller giro. Jeg skrapet sammen 64 kroner, så jeg venter på en baksmell på kr 6,-. Parkerte ved Efri Halfa, et kjempefint villmarksanlegg ved Vesteråvatnet. Denne plassen kan leies til små og store begivenheter. Nærmere info:
http://efrihalfa.no/ . På sommeren er det mulig å kjøre videre inn til Storsøyen, men det var fremdeles snø på veien innover. Hadde med skiene, men valgte å bruke føttene, da det var generelt lite snø i området. Plukket med oss 13 geocacher på turen. Kjempefin utsikt mot Storsøyen. Fin sittebenk/bord ved vannet. Fra veiens ende i ei rundkjøring for tømmerbil er det bare ca en km til toppen. Flat fin topp med mange utsiktsplasser. På returen tok vi en snarvei fra vannet og opp til en traktorvei som kommer inn på samme veien.

Kjørbar vei inn til Storsøyen. (På sommeren)