Hundtjønna (30.04.2016)

Written by karibien (Kari Anne Kringstad)

Ascents Karlia Vest (148m) 30.04.2016
Lauvåsen Østtoppen (168m) 30.04.2016

Ungene var på tur med besteforeldre på Hundtjønna. Tok en rask gåtur innover fra parkeringsplassen ved avkjøring Hollingsholmen, og traff på en fornøyd gjeng med alt for mye godsaker i sekken.

Hundtjønna er en ypperlig tur for kvelds i det fri. Ta med et par vedkubber, så står både gapahuk og bålpanne klar.
Droppa godsakene, og tok meg heller en sveip oppom lia på hver side av turstien.

Her følger et eksempel enkelte bør legge merke til, tenker da på folk uten GPS-klokke.....(de er det selvfølgelig ikke så mange av).

Her utsikten fra punktet Lauvåsen østtoppen. Det virkelige punktet. Enkelte andre ville nøyd seg med å oppsøke stedet med best utsikt....

Her Lauvåsen type fin utsikt. Ikke rett sted...

"På andre siden av vegen" (siden sangtekster tydeligvis skal blandes inn i referatene) ligger Karlia vest. Her er det bare å gå med hodet i ankelhøyde gjennom den mørklagte urskogen, før høyden og dagslyset atter åpenbarer seg. Gikk nesten på et hjortedyr på veg ned igjen, før jeg traff på gjengen som lekte "rødt lys" i retning parkeringsplassen.

Men tilbake til det viktige her. Ta en tur på Hundtjønna. Fin plass!