Turer i verdens nordligste sørlandsby (29.04.2016)

Written by Snilen (Lars)

Ascents Høgåsen (314m) 29.04.2016
Sønstebyåsen (291m) 29.04.2016
Visits of other PBEs Høgåsen p-lomme (145m) 29.04.2016

Tok en tur oppom de siste pf100-toppene i Svelvik i forkant av et bursdagsselskap. Fint turterreng i Svelvikmarken, med åpent lende. Kommunetoppen ble det ikke tid til, men den har jeg besøkt før.

På Høgåsen ble varden fordoblet fra 2 til 4 stener, oppfordrer etterfølgere på stedet til å fordoble varden for hvert besøk. Hovedtråkket opp hit ser ut til å være fra skiområdet vest for toppen, mulig enklere adkomst her.

Varden ble økt fra 2 til 4 steiners høyde
Skilt viser vei til utsiktspunktet, der jeg kunne se hjem og øst mot Drammensfjorden
Sti merket både med blått gult og kledelig oransje ved siste kleiva før utsiktspunktet

På Sønstebyåsen satte jeg opp en helt ny markering oppe på den flate ryggen, men jeg ser i ettertid at denne nok har kommet litt langt nord i terrenget. Vrient å peke ut høyeste punkt her oppe. Kort spasertur fra bommen på Juveveien, rett ved skolen

Markering satt opp litt for langt nord på ryggen. Bør flyttes til mer korrekt plassering av neste gjest