Bakarste Skagsnebb (23.04.2016)

Written by Þróndeimr (Christian Nesset) GSM

Start point Geitsætre (1,000m)
Ascents Bakarste Skagsnebb (2,093m) 23.04.2016
Visits of other PBEs Geitsætre parkeringer (1,000m) 23.04.2016

Denne rapporten blir å dekke denne turen og søndagens tur til Skagsnebb.

Jeg og en kamerat tok med oss tre til til Jotunheimen for å se om vi fant noen fine toppturer med pudder. Å finne pudder var veldig lett, men noe hensyn til fysisk form måtte teas da to av oss hadde gått svært lite på ski i vinter. Det ble til at vi gikk opp Bakarte Skagsnebb på lørdag og Skagsnebb på søndag. Hadde fantastiske værforhold og det ble bedre vær enn meldt selv om det var noen snøbyger på lørdag.

Det lå rundt 20cm pudder det meste av løypa med unntaket av nederst i Leidalen hvor vinden hadde blåst bort noe. Som sist jeg gikk opp Skagsnebb var det en utrolig fin nedkjøring herfra med bratte muligheter på toppen. Fint fra Bakarste også, men endel avstand på litt for flat neddoverbakke for min del.

På tur opp fra Leirdalen mot Hurrbrean
Pause under Veslfjelltinden
Opp mot Bakarste Skagsnebb
Smørstabbtinder
Bratt parti opp mot Bakarste
Fra søndagens tur opp mot Skagnebb