Berganvarden (24.04.2016)  6

Ascents Svartefjell (433m) 24.04.2016 16:24
Berganvarden (456m) 24.04.2016 16:24
Kistefjell (453m) 24.04.2016 17:05

Elsker dette fjellet...kommunetoppen for Larvik..kommer ikke høgre her nede i kommunen vår. Opp hit å nyte, og drømme om høyere topper lengre nord i landet.

Uansett så tittet jeg på kartet ift at det blir kommunesammenslåing her "snart" (1.1.2018). Og skal prøve å få flere Larviksfolk opp på tur hit..før det ikke lengre er en kommunetopp.

La da merke til at Svartefjell har jeg jo ikke vært på!! Og med peakbooks fantastiske nye kart hvor du ser ned til meteren, så slipper en å krølle rundt i vestfolske skjær som kan irritere den mest stabile innimellon. Så nå var det bare å planlegge ...gå...nyte ..og smile. En første bestigning for peakbook (FBPB..herved ny forkortelse igangsatt) og nydelig tur i mellom snyen som kom mer og mer ila turen...vakkert.

Utsikt mot skien, fra Kistefjell
Utsikt sørover, fra Svartefjell
Stygt tilfelle av Vestfold egen ultra skjeldne spiss bever..videreutviklet fra en svært overbitt totenbever som vandret over hit i 1937
Retning mot nytelse
Berganvarden sett fra Svartefjell
Svartefjell sett fra Berganvarden
Utsikt nordover LÅGENDALEN på tur opp berganvarden