Branntjernhøgda (13.08.2009)

Written by ninad

Ascents Branntjernhøgda (641m) 13.08.2009

Gikk fra den østre til den vestre toppen. Bushing som det heter på geocachingspråket. Sakser fra cacheloggen:
Kom på sykkel og parkerte der stien tar av fra veien vis a vis Leveringsvika. Skjønt sti, det er et gammelt hogstmaskinspor, fullt av kvist og kvas og bringebærkjerr og vanndammer. Sånn etterhvert hadde jeg snirklet meg opp til Branntjern, og fant en idyllisk leirplass på en odde, sikkert den ragnhildk brukte i juni.

Derfra ble det bushing mot toppen. Underveis skremte jeg opp en tiur, dagens andre dyreopplevelse etter to elger underveis til en annen cache. Plumpet gjorde jeg også.

På toppen var det fint! Ganske åpen skog og litt utsikt. Selv begynte jeg å bli litt sulten og tørst, for tålmodigheten var rimelig kort da jeg ikke fant cachen. Hintet om polpose og føtter stemte dårlig, og jeg tenkte et kort sekund på å gi blaffen i hele funnet, men på den annen side... og etter litt mer tid fant jeg den. Derfra ble det bushing til vesttoppen.