Osplikammen App tur (22.04.2016)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Characteristic Trip by foot
Ascents Osplikammen (285m) 22.04.2016

Jeg kom med hurtigbåten fra Trondheim og møtte Rune og hundene på fergekaia på Brekstad. Vi fulgte Rv 710 ett lite stykke til en rundkjøring der jeg tok fv 231 (sto skilt mot austråt). I neste rundkjøring fulgte vi ikke mot Austråt, men kjørte rett frem på Fv 231 til det kom ett skilt med skytebane og Yrjarheim som vi fulgte. Holdt til høyre i 1. kryss og kom etter kort tid til et kryss med en parkeringsplass holdt til venstre og kjørte opp til bommen som sto åpen, men tok ikke sjansen på å kjøre videre og parkerte på veiskulderen rett før bommen. Vi gikk fobi bommen og til stien som starter på høyre side ved en liten bekk. Fulgte den merkete stien til topps. Det går ikke bare en sti til topps, så opp fulgte vi den som går opp ved noen tau som henger ned, mens vi på vei ned kom ned en litt annen vei. Fikk registrert toppen på Opp24 appen før vi gikk ned igjen. Vi brukte litt over 30 minutter opp og 1 time og 15 minutter totalt. Rune, Teis og Storm var med.

Storm på sin første kommunetopp:)