Ettermiddagstur til 3 pf 100 topper-Ringsaker-Vardeberget (21.04.2016)

Written by JoNy (Johannes Nygaard) GSM

Start point Vardeberg (439m)
Endpoint Vardeberg (439m)
Ascents Vardeberget, vest (598m) 21.04.2016

Etter å ha gått på Biskopåsen og satt seg i bilen kjørte jeg videre mot Næroset og opp Vardeberg, der jeg parkerte ved en plass med rundballer etter en snuplass med parkering forbudt skilt for snuplassen. Gikk sida rett oppover herfra mot triggpunkt som var en god del lavere en selve toppunktet lenger vest. På Biskopåsen gikk det fint å gå i joggesko, men fant fort ut at joggesko ikke var riktig skovalg i dag, mer snø og bløtt oppover her og ble fort våt på beina. Bratter her en på Biskopåsen. Etter å ha vært på triggpunktet videre innover mot høyeste punkt. Ned igjen en annen vei og kunne delvis av veien nedover jogge på gamle skiløyper. Da jeg kom til enden fortsatte jeg i feil retning før jeg heldigvis så på GPS'en og fikk satt riktig kurs ned igjen til bilen.

Utsikt fra trigg punkt.
Toppen.
Start date 21.04.2016 17:57
End date 21.04.2016 18:44
Flott å kunne springe nedover igjen på hard snø på gamle skiløyper.