100 av 430 på Klauv + Bandåsen (06.07.2011)

Written by siroho GSM

Ascents Bandåsen (513m) 06.07.2011
Klauv (245m) 06.07.2011
Visits of other PBEs Seltveit parkeringsplass (250m) 06.07.2011
Stistart Klauv 06.07.2011
Ombo i sikte

Bandåsen

Her er det massiv planlegging innen fergeruter for å nå denne toppen. Vi kom til Ombo fra Hjelmeland. Kjørte rundt hele øya, fordi vi fulgte et gamelt vegkart som ikke viste den nye vegen som gikk over øya. Vi fant Seltveit, det nedlagte bruket, og gikk opp traktorvegen helt til vi fant et skilt som viste vegen til Bandåsen. Deretter var det bare å følge stien helt opp til toppen. Litt regnvær fikk vi på nedtur. Så var det tilbake til Eidsund for å ta ferge til Nedstand. (2 om dagen) Lite turister her ute på Ombo, mange koselige steder.

De fastboende
Toppvarden

Klauv

Da er første milpæl nådd. 100 topper er registert i dag. Bløtekake med jordbær på toppen. Selvsagt måtte det regne så vi måtte søke ly under en heller. Der satt vi og nøyt utsikten og spise lapper med krem og jordbær.
Turen startet ved trafoen. God sti helt til toppen.

Der oppe et sted er toppvarden og min kommunetopp nr 100
Toppvarden
Utsikt fra toppen
Da skal det feires. Svele med krem på boks og jordbær og vind i luggen
Mørke skyer truer og det begynner å regne
Øyvind på toppen
Her søkte vi ly for regnet