Med sykkel til Sæteråsen (16.04.2016)  4

Written by RolFoto (Rune Olsen)

Start point Mariås P-plass (130m)
Endpoint Samme (130m)
Characteristic Bike trip - off-road
Ascents Sæteråsen (395m) 16.04.2016
Visits of other PBEs Mariås parkering (130m) 16.04.2016

Vestfold pf>100m 53/68 og 2/4 idag.

Kort kjøretur fra der jeg parkerte ved Sønstebyåsen. På med full sekk og opp på sykkelskrabben. Sykla på vei og svært steinete kjerrevei, siden noe på sti til jeg ikke gadd bære sykkelen opp en steinete og bratt bakke rett under toppunktet. Pælma sykkelen i skauen og tok strake veien opp mot toppen. Igjen hørte jeg orrfuglbuldring i det fjerne. Tydeligvis endel orrfugl i området :-) Valgte ut en del bratte partier å klyve opp, men dessverre en del hogst i dette partiet. Opp på toppen og opp i tårnet, en rask sigarillos og sjokopause på benkene før jeg oppdaget at favorittlua mi manglet. Satte GPS'en på track back og gikk ned såogsi samme rute, uten å finne lua. Pytt, pytt kan alltids bruke mose om det blir kaldt :-)
Vel framme ved sykkelen skulle den få vise hva den var god for i de steinete, nesten urete, utforkjøringene. Ble faktisk overraska at jeg ikke måtte nedi med foten før jeg skulle krysse det bratte bekkeskaret like ved Mariås P-plass. Godt fornøyd med syklinga, og passe rystet av stein og sykkel uten fungerende demper foran, ble det en liten kaffepause ved bilen. GPS'en hadde slått seg av 2 ganger under syklinga så sporet viser bare en vei, men returruta var dønn lik, så er det forklart....