Bergen: Dyngelandsåsen (16.04.2016)

Start point Engesetvegen
Endpoint Ulsmågvegen
Ascents Dyngelandsåsen (196m) 16.04.2016

Var usikker på hvor jeg skulle starte turen til Dyngelandsåsen. Ikke de beste tilbakemeldinger her hvor det er best å forsere denne toppen. Jeg tenkte at jeg ville prøve å gå fra Engesetvegen der jeg parkerte og følge rygger nordover forbi merket utsiktspunkt Tårnnebben. Fikk store problemer alt fra start, fant ingen sti, og starten ble forbi et bolighus, over inngjerdet utmarksbeite uten dyr. Videre over piggtråd gjære igjen der jeg etter en liten stund traff på en god sti som kom bratt opp fra vest siden. Vider forbi utsiktspunktet Tårnnebben og opp til toppen var det fin sti. Toppen var okkupert at telemast og hus uten noe utsikt grunnet skog. Tilbake samme vei, men fulgte nå stien som gikk ned på vestsiden. Den kom ut på nord siden av industri huset til Bergen Bilutleie i Ulsmågvegen. Umulig å se at her starter en god sti, men rett inne i en granskog dukker stien opp.