Jolgrøhornet med kids (10.04.2016)

Written by Affen (Arnfred Iversen) GSM

Ascents Jolgrøhornet (1,253m) 10.04.2016
Vardebakkane (1,099m) 10.04.2016

Skitur sammen med Odd Arne, August og Tord i fantastisk vær.
Gikk fra Stavseng gård, forbi gamlesætra og via sadelen nord for Heinakken.

Meg og OA bærte slalom-utstyret på sekkene våre mens kidsa gikk med lette langrennski på oppturen. Gutta leverte over all forventning og holdt et veldig bra tempo oppover. Selv ikke den falske horisonten over Vardebakkane, før det flatere partiet og siste flanken, klarte å knekke det gode humøret. Vi fedrene måtte virkelig klype oss i armen der ved flere anledninger. Med unntak av en enslig turgåer, så var vi de første på toppen.

Der oppe byttet vi over fra langrenn til alpint, før gutta satte utfor.
Herlig nedkjøring i perfekt solvarmet snø.
Spesielt Tord hadde vert litt spent på de bratteste partiene, men det resulterte bare i en enda større mestringsfølelse når vi var nede igjen.

Flere grupperinger på vei opp stoppet opp og tok bilder/filmet når knottene kom susende nedover.
Noe gutta selv la behørig merke til.

Fantastisk tur og en stor opplevelse for både store og små.