Skisesongen er ikke over i høyden. (12.04.2016)  6

Storslåga (1,344m) 12.04.2016
Sushøgda (1,252m) 12.04.2016

Sommertemperatur i fjellet

Ved Gruvhåmmåren var det en parkeringsplass som jeg parkerte på. Etterpå gikk jeg mot Salsfjellet. Det var varm i været, og utsiktene for en fin dag var absolutt til stedet. Litt opp i bakken mot Salsfjellet tok jeg av skia, og gikk på beina til topps. I bunnen mellom Salsfjellet, og Digerhogna ble det lettelse i antrekket.. Etter at Digerhogna var besteget, så gikk turen videre mot Sushøgda. Da jeg kom på toppen av Susuhøgda, så øynet jeg muligheten for å få med Elgåhogna også i løpet av dagen.

To fjellryper lurer på hvilken kar som kommer pesende opp fjellsiden.

På vei til Sushøgda, og Storslåga satte jeg opp farten, så jeg kanskje skulle få tid til Elgåhogna også.

Elgåhogna fristet i det fjerne.

Etter at jeg kom opp på Storslåga ble det retur til bilen. Gode skiforhold, og morsom renne på vei tilbake.

Jeg fant ei fin renne å skli ned.

Det var en alle tiders tur, og jeg merket at sola begynner å bli skummel...