Randers topp (11.04.2016)

Written by ArntO (Arnt Owe Røed) GSM

Ascents Randers Topp (1,414m) 11.04.2016

Tur med Hans Petter og Ola. Gikk fra den stygge fonnsikringa ved Indre Årneset. Fulgte på venstresiden av elva oppover dalen. Fint vær! Åpenbart en av de mest populære skitopper lang Hjørundfjorden. Vært mange her sist helg og også mange denne dagen.

Vi sjekka også hvordan forholda var bortover mot Mohns topp. Tau nødvendig der foreløpig grunnet snøforholda.

Start date 11.04.2016 11:13
End date 11.04.2016 16:10
Opp Årnesdalen. Vi måtte bære skia ca opp til 400 meter over havet. Sti til venstre oppover lang elva.
Randers topp inn dalen og opp til høyre.
Hans Petter er nysgjerrig på Bladet (bak) og Mohns topp. Snøforholda tilsa at Mohns topp måtte vente.
Mohns topp. Utsikt fra Randers topp. Værforholda og omgivelsene tilsa en god pause på toppen.
På toppen av Randers. Mange år siden sist. Jønshornet bak!
HP syntes unnabakkene er lettere enn motbakkene! Staka vegen ned til Hjørundfjorden.

Link til HP sitt turreferat: https://peakbook.org/hansun/tour/160077/Randers+topp.html

FINE BILDER

Written by TROLL1 12.04.2016 21:42

Kjempebra denne turen. Kanskje Bladet kunne vært en sommertur?

Sv: FINE BILDER

Written by ArntO 12.04.2016 21:51

Ja. Obligatorisk den! Stiller meg til disp!