Kort flott tur til Breiddalseggi (09.04.2016)

Skrevet av Atomsilda (Jørn Håvard Ask) GSM

Startsted Langevatn
Sluttsted Langevatn
Turtype Randonnée/Telemark
Turlengde 3t 00min
Distanse 8,0km
Kart
Bestigninger Breiddalseggi Sørvest (1635moh) 09.04.2016

Det ble vestlandstur denne helga. Planene var å gå på Lodalskåpa søndag. Når man reiser dagen før og når man får slikt fantastisk vær dagen før kan man bare ikke reise forbi når toppene ligger på rekke og rad på Strynefjellet.

Else Mari og jeg gjorde en stopp oppe ved Langevatn og vi ville fint rekke en tur opp til Breiddalseggi før vi skulle møte de andre nede i Loen. Kun ca 4km i ikke altfor bratt terreng og det passet oss bra. En topp vi kan anbefale når man er forbi her oppe. Randonneski ble valgt denne dagen og det var helt fantastiske forhold både opp og ned. Vi gikk rolig slik at vi ikke skulle brenne for mye krutt da det skulle bli mange seige høydemetre dagen etter. Takker Else Marit for en flott tur...en tur som virkelig fikk fram gleden ved toppturer!