Svartfjellet på Venabygdsfjellet (09.04.2016)

Written by anneg GSM

Ascents Svartfjellet (1,154m) 09.04.2016
Visits of other PBEs Spidsbergseter Gudbrandsgard Hotell (950m) 09.04.2016

Denne helga var jeg invitert av Sigrid til Spidsbergseter på Venabygdsfjellet. Vi kjørte opp på fredag ettermiddag, og kom rett til middagsbuffe, med masse deilig mat. Lørdag starta med en lang og god frokost, før vi gikk ut på ski. Vi valgte en løype som gikk rundt Svartfjellet, og gjorde en avstikker opp på toppen. Flott utsikt mot Rondane, fjellområdet ved Peer Gynt setervei og Venabygdsfjellet. Nydelig vær, sola varma skikkelig. Lang og god rast nede i lia, med utsikt til bl.a. Dynjefjellet. Gikk på zeroski, som fungerte greit, flott å gå overalt, litt hardt i løypene fra morgenen. Vel tilbake på Spidsbergseter kunne vi sitte ute og nyte sola fram til middag, som også i dag var buffe. Laks i mange varianter, krabbe, elg- og reinsdyrfilet, godt tilbehør og stort dessertbord, bare for å nevne noe av alt det gode vi spiste.
Sigrid på toppen av Svartfjellet:

Lang og god matpause i sola.