Skitur med Vilde Marie (03.04.2016)

Written by linntherese GSM

Ascents Midtre Bukkeholstinden Vest (2,135m) 03.04.2016 15:19

Plutselig fjelltur

Klare for tur i Leirdalen.

På lørdag bestemte Pappa og Lars at vi skulle på fjelltur siden det kanskje skulle bli litt fint vær.
Vi kjørte på Valdresflya for første gang og det var kjempefint. I Leirdalen var det også veldig fint. Sola skinte og vi var alle veldig glade.
Jeg ville prøve å gå uten feller sånn som pappa, så da fikk jeg masse blå voks under skia. Etter hvert gjorde Vilde Marie det samme.

Det var veldig varmt oppover bakkene til det blei litt flatere. Men så kom det dumme skyer og været blei litt gråere. Det var også veldig langt til toppen. Vi gikk og gikk kjempelenge før vi så breen og enda lenger før vi så toppen vi skulle på.

Vi hadde en pause før breen med påskeegg og en pause litt under toppen med Capri Sonne. Der kom det noen damer på ski som var veldig imponerte over at det fantes to tiåringer her oppe.

Den siste biten til toppen gikk vi på beina. Det blei litt slitsomt og været blei dårligere. Vi skulle egentlig gå på en topp til, men siden været ikke var så bra, snudde vi på den første toppen.

Ned igjen kjørte jeg på randoskiene mine. Det var egentlig litt gøy, men det gikk litt sakte siden det ikke var bratt. Men det gjorde ikke noe, for det var sånn flatt lys og nesten ikke mulig å se hvor jeg kjørte.

Takk for turen! Den var gøy!

Lars og Vilde på vei oppover.
På toppen med Bukkehø bakenfor

Start date 03.04.2016 09:46
End date 03.04.2016 16:42

Flinke jenter

Written by Atomsilda 05.04.2016 21:13

Bra tur dette Linn Therese! Synd at sola ikke var hos dere hele dagen. Sol på tur er liksom litt "ålreit" det da,- når man skal på tur :)

Nice!

Written by Naboen 04.04.2016 22:13

Fine bilder av 2 spreke fjelldamer..:) Vårens eventyr er igang!