Sola skinner på Omnsfjellet (03.04.2016)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Omnfjellet (830m) 03.04.2016
Omnfjellvarden (846m) 03.04.2016
Visits of other PBEs Langlidalen parkeringsplass (397m) 03.04.2016
Steinbrothytta (600m) 03.04.2016

Skitur fra Langlidalen parkeringsplass. Flotte forhold, sola skinte fra blå himmel og det var vindstilt. Vi fulgte den vanlige løypa der det var masse spor å følge samt pinner som stakk opp her og der, via Steinbrothytta og opp til Omnfjellet der vi skrev oss inn i boka og hadde en god lunsjpause mens rypa kakla i lia. Brukte 1,5 time opp i behagelig tempo. Etter en pause i sola fortsatte vi den siste kilometeren videre til Orkdals kommunetopp, Omnfjellvarden. Vi tok av fellene før vi satte kursen nedover. Vi rant ned skaret rett før stigninga opp til den store varden på Omnsfjellet og rant på skrå bort til løypa vi kom opp og fulgte denne tilbake til parkeringsplassen igjen. Brukte litt over tre timer totalt på turen. Signeloh (Signe Lohmann-Lafrenz) og Teis var med:)

Signe og Teis  nyter utsikten mot Trollheimen fra den store varden på Omnsfjellet
Signe og Teis nyter utsikten mot Trollheimen fra den store varden på Omnsfjellet