Loftskarstind (27.03.2016)

Written by Geir74 (Geir Harald Lervik) GSM

Start point Ytre Kavli Parkeringsplass (200m)
Endpoint Ytre Kavli Parkeringsplass (200m)
Ascents Nordaust for Loftskarstinden (1,087m) 27.03.2016
Loftskartinden (1,190m) 27.03.2016
Visits of other PBEs Hellerøra parkeringsplass (180m) 27.03.2016
Kavlisetra (490m) 27.03.2016

Loftskarstind

Kjøp på Finn.no i Dombås,åpnet muligheten for en liten avstikker til Isfjorden.
Og med en god værmelding og lite vind,i forhold til de nesten ekstreme vindkastene ellers i midt-Norge,ble det tur til Loftskarstind.
Kjørte opp kvelden i forveien,ca 6 timer til Isfjorden fra Lørenskog,og la meg til å sove bak i bilen,på parkeringen på Ytre Kavli.
Solen tittet frem på fjellene,da jeg krøp ut av soveposen.
God frokost og kaffe,før turen gikk opp til Loftskarsetra.
Liten pause,før jeg fortsatt opp dalen til siste motbakke opp mot bandet mellom Østre og Loftskarstind.
Fra bandet satte jeg fra meg sekken og gikk innom Østre,før jeg gikk tilbake og opp til hytta på Loftskarstinden.
Satte fra meg sekk og gikk deretter til toppen,nøt utsikt mot vakre Isfjorden,og returnerte tilbake til hytta.
Hadde en god times pause,før jeg spente på skiene og satte utfor,flott nedkjøring tilbake til bilen.
Etter en fott tur i Isfjorden fjellene,var jeg klar for å møte selger i Dombås.

Steinhytta Vår på Loftskarstinden.