Høyeste i Larvik (02.04.2016)  5

Written by RolFoto (Rune Olsen)

Start point Berganvarden P-lomme (50m)
Endpoint Samme (50m)
Ascents Berganvarden (456m) 02.04.2016
Visits of other PBEs Berganvarden parkeringslomme (50m) 02.04.2016

Vestfold pf>100m 50/69 og Vestfold kommunetopper 5/14

Turfølge på dagens tur: Tommy

Konstant småregn, vind og varierende mengde tåke på hele turen. Et lite stykke oppetter veien var vi heldige og fikk se en kritthvit snømus pile rett over veien foran oss. Bare min tredje observasjon av snømus og min første i full vinterdrakt. Flott start på turen. Fulgte merket løype opp. En god del småfugl og trost i lufta idag, bla en del bjørkefink og rødvingetrost. Når vi nærmet oss toppen kunne vi høre orrfuglens buldring borte i fra den tåkelagt Flatkollen. God stemning. Ellers mye flott urørt skog i det noe bratte partiet før toppen. Var oppe på toppen i rekordfart. Hadde tenkt oss videre bort på Kistefjell men kraftig SV-vind og vannrett regn mitt i fleisen fristet ikke videre.
Ble ly og kaffepause istedenfor. På vei ned ble det fotografering/filming i de fineste gammalskau-partiene. Regner med å besøke dette området seinere også :-)