Våttån (Feil toppunkt på Peakbook) (31.03.2016)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Velvang (31m)
Ascents Våttån (240m) 31.03.2016

Våttån på Skatval
På peakbook er trigpunktet på 237,6 moh oppgitt som høyeste punkt. Men den lille kollen med et luftfyrtårn ca 200 meter vest for trigpunktet er 240,9 moh. Her er det også en trimkasse med bok. Men jeg ser at de fleste som har besteget denne toppen har vært på begge punktene. Men dette bør vel uansett rettes opp, slik at listen blir korrekt. Norgeskart har skrevet følgende om trigpunktet:

PÅ LITEN KOLLE CA. 200 M ØST FOR LUFTFYRTÅRN. BILVEI TIL GÅRDEN VIKAN DERFRA GOD STI TIL TOPPEN. CA. 3/4 TIME Å GÅ.

Min tur startet like før Velvang Camping. Jeg fulgte en skogsbilvei nesten til toppen. Siste biten inn til toppen var sti. Jeg kombinerte denne turen med geocaching. Jeg fant sju cacher på tur opp. Stien går til Luftfyrtårnet (Høyeste punkt), men jeg stakk innom trigpunktet (peakbooks høyeste) for sikkerhets skyld.

Fin utsikt mot Velvang Camping
Lita bu like ved luftfyrtårnet på Våttån. (Høyeste punkt)
Trigpunktet på Våttån. Nest høyeste punkt.

Rettet

Written by Snilen 01.04.2016 14:33

Jeg har korrigert gps-posisjon, høyde og primærfaktor for toppen etter å ha sjekket detaljene på norgeskart.no

Sv: Rettet

Written by TERJES 03.04.2016 02:17

Dette var raskt ekspedert. Rett skal være rett, men jeg visste ikke at du registrerer og justerer i Peakbook.

Nå starter kajakk, kano og gummibåtsesongen snart. Eksklusive turer på Vestlandet venter.