Nysætra påsken 2016 (21.03.2016)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Characteristic Ski trip
Ascents Hærfjellet (1,024m) 22.03.2016
Prestkjerringa (1,060m) 22.03.2016
Torpevassfjellet (1,016m) 22.03.2016
Høglikollen (983m) 24.03.2016

Påsketur sammen med Hans Thorvald på Ginahytta. Søndag gikk vi strake veien til Nysætra og Ginahytta hvor vi fyrte opp og klargjorde hytta. På tilbaketuren til Astridbekken gikk vi om Kjettbergløypa. Mandag gikk vi tilbake til Ginahytta hvor vi overnattet til onsdag. Vi gikk på ski hver dag. Mandag gikk turen om Nysæterskalet til Astridbekken og videre Vestfjelløypa til Kittilbu og Kjettbergløypa tilbake til Nysætra. Tirsdag gikk vi først en tur om Prestkjerringa og Kjettberget, før vi gikk en kveldstur på Hærfjellet i måneskinn. Onsdag viste været seg fra sin beste side, og det ble den lengste skituren jeg har gått hittil. Turen gikk om Nysæterskalet til Skjellbreida, videre til Borosætra, så ned til Nysætra ved Torpavegen og en liten runde på sørsiden av Torpavegen og opp igjen til Sjoga. Deretter tilbake til Skjellberida, opp Rævskorodalen og ned igjen til Ginahytta. Torsdag gikk vi Vestfjelløpet, dette var mitt første skirenn.